0

Dragträning, freestyle och fundering över vilken hund!

Ja helgen har bjudit på bra och rolig hundträning. Jag har dragit en del kätting med Orca, tränat styrka i bakträning. Vi har fått till två fina löprundor där mitt fina mr bälte fått testas, de är riktigt bra och bekvämt. 
Vi har även kört lite budföring och en del uppletande, dock inte för tävlings syfte utan för mental och rolig träning. 
Sen har freestylen lossnat ordentligt vilket är riktigt kul, vårt program sitter fint, vi måste dock jobba in det i lite nya miljöer. Vi jobbar på vårdat avslut som är att hon ska sitta vackert även på håll, och jag kan inte annat än tycka att hon är så förbaskat söt när hon sitter där och balanserar. 

På torsdag ska Orca åka med till Danmark och jag hoppas att de blir uppehåll så hon kan få spring lite på dem långa sandstränderna. 
Ska bli kul att bara över dagen komma iväg lite och på kvällen ska jag hämta mitt hjärta Luna. Ska bli gott att gosa in mig i hennes underbara malamute päls. 

Snart är det malamute veckan och det ska bli jätte kul att åka dit med hundar och syster, men jag är fortfarande lite oenig med mig själv gällande vilken hund som ska åka med. En del av mig säger Luna för att hon blir hela nio år och bara hon och jag har aldrig åkt iväg på något sådant, hon gillar att dra men inte själv utan behöver gå i ett spann men förhoppningsvis så finns de säkert en hund jag kan köra henne med. 
Samtidigt så älskar Orca att dra, verkligen älskar och hon går som tåget i spann eller själv, de spelar ingen roll. Sådan besluts ångest, och jag vill inte ta med mig båda då dem varit lite i luven på varandra och börjar återhämta sig i deras relation och jag vill slappna av när jag är där och bara lära, njuta och ta in. Jag tycks heller inte bli klockare hur mycket jag än funderar. 

Nu ligger iallafall Orca här bredvid mig och vet att nu vankas nästa promenad, på med pannlampa och ut i minusgraderna. Så skönt o h så efterlängtat, nu fattas bara Luna och snön!


Allmänt, beslut, drag, freestyle, hundar;