0

Helgen kom och gick i en rasande fart!

Helgen bjöd på ledighet, vilket var underbart gott, att bara få spendera helgen med hundarna och dem nära. 
De var också de bästa vädret på länge med solen som titta fram. Jag önska innerligt att de skulle vara lite mer snö dock, för nu är de för mycket för att dra med cykel och för lite för att ta fram längdskidorna. 
Men man kan inte få allt som dem säger. 

Vi gick istället långa härliga promenader. I lördags så vart jag med Sandra och hennes hund Santos och de var kul att se både Luna och Orca leka en massa. Intressant hur stor respekt den 7 månaders schäfern har till Luna medans Orca kan säga ifrån från tassarna och de är som att han är så medveten om att de inte finns så mycket underton. 

Luna är väldigt fascinerande att se tillsammans med andra hundar, eller egentligen många malamuter överlag har en stor språksäkerhet, bag bugar och bockar för att jag får ta del av detta för det lär mig som otroligt mycket varje dag. Att studera hundar är fantastiskt kul och lärorikt. 


Santos & Luna

Efter promenaden bad jag bara Sandra filma en kort snutt på mig och Luna i FF bara för att få en bild då de var ett bra tag sen som vi körde. Min Axel är ju som vanligt där och vrider sig bakåt, dumt men jag jobbar på de, sen har vi några sneda sättande men de är bara detaljer. 

http://youtu.be/U75K7FE0odM

Intressant är att han hon är så himla duktig på att bara slå om från lek och promenad fort och vi båda är lite ringrostiga.

Igår så körde vi ett ordentligt lydnadspass där vi fick till sättande bättre, vi övade också upp farten på läggande och sen träna vi en del stadga i flera moment. 
Vi började också jobba på rutan i LK2:an.

Orca fick köra lite freestyle och där känns de som att vi börjar få in ett bra flytt i rörelserna. Ett och annat skall, men de är i frustration för att jag är för otydlig. De vi jobbar mycket på är att känslan ska vara god då hon lätt lägger av då kraven blir för stora för att jag vill framåt och dels för att jag aldrig behöver tänka på det med Luna så är det ibland svårt att ställa om. Men jag har kommit en bra bit på vägen, och det är mycket glädje och vi slutar träna i god tid.

Lite bilder på dem fina!

Luna tränar på att kramas


Finaste Orca



Flygplansöron!



 Orca


Vinka är något Luna gör med stor förtjusning


Orca tränar backa

Ny vecka med nya utmaningar, imorgon väntar träning med Pernilla mfl.
Allmänt, beteende, freestyle, hundar, lydnad, promenader, snö, träning;