0

Nytt år kräver ny blogg!

Tänkte att jag skulle testa något nytt, något annat än wordpress och så hamna jag här.
Ganska lätt att fixa själv när man är en ren amatör när det kommer till tekniken inom designen på bloggar mm.

Känner mig ganska nöjd, så de får duga ett tag, för en liten stund.
 
Idag har jag haft en lugnare förmiddag, så jag gick upp tidigt och sen bar det av till Göteborg till syster. Vi mjukstarta med lite kaffe innan vi gav oss ut på Safjället på en långpromenad. De var för omväxlingsskull inte regn, så bara de var det stora pluset på promenaden.
 
 
 
 
 
Vi träna lite Freestyle, och dom fick springa som tokar. Väl hemma så åkte vi och handla lite käk och syster laga god lunch som avslutades med en riktigt god Semla!
 
 
Ögonen var trötta imorse men att komma iväg och hinna med att spendera hela förmiddagen med syster och hundar gör gott för själen.
Den ända som saknas hemma är Luna, men henne ska jag hämta snart. Hon är hos vänner och hälsar på, dem lånar henne och jag vet att hon har det gott där, men hon fattas mig när hon inte är hemma.
 
Alla skriver om sina mål för 2014, alla utom jag tycks jag tro. Men jag har skrivit ihop några rader i min hundbok,mestadels handlar det om känsla och glädje. Varför jag tränar hund, varför jag vill ut och tävla och detta ska jag titta på lite varje dag för att påmina mig om att jag iallfall när det kommer till hundarna ser framgång på en tävlingsbana som ett extra plus och inget annat, utan grunden är att vi ska göra roliga saker ihop. Självklart är det kul att tävla och nå längre fram och som tävlingsmänniska är det en stor sak, men när det gäller mina hundar så ska jag inte tänka så långt fram, utan försöka ta det lite som det kommer.
 
Grenarna som vi ska satsa på är;
 
Luna ska få fortsätta tävla lydnaden då det är de hon älskar och tycker är fantastiskt kul, vi dragtränar med men där ska vi inte ut och täva, utan det är i lagom dos som hon känner att hon klarar med ryggen och för att ha en sund kropp och för att växla mellan promenader och löpturer.
 
Orca ska få starta i Freestyle, då vi har ett program, sen får jag se hur hon tar tävlingsplanen och om mina nerver kan vara i styr så de inte påverkar henne negativt så ska vi satsa på den grenen. Sen är den huvudsakliga grenen för Orca Drag. Detta älskar hon och så även matte, så vi ska försöka få till en del tävlingar i år.
 
När det kommer till drag så väntar också malamuteveckan som vi ska bege oss till, hela mån-fre i bara draghundens tecken, med trevlga människor och spännande föreläsningar och toppa de med enormt vacker natur och frisk luft, längtar längtar så.
 
Nu ska jag ner och jobba, så nu ska fjällrävenbyxora och kängorna bytas mot en lite mer frisöraktig stil.
Snart kommer jag och hämtar dig, mitt HJÄRTA!