0

Orca

O’mullan’s Concinnity Orca

Ras: Australian Shepherd

Född: 2008-06-28

Reg.nr: S50428/2008

HD: A/B ED: Ua

Fader: LPI LPII Some Kind Of Magic’s Aceventura

Moder: SV-02 SV-03 NUCH LPI Door Keepers Diamond Silver Drop

Orca min lilla men ändå så stora tjej. Orca kom till mig sommaren 08 och jag var världens lyckligaste. En liten Aussie tjej.

Första gången jag såg en Aussie på Orust BK så fastna ögat extra länge och sen börja jag läsa och kolla upp rasen och suget efter en arbetsmyra med underbart temprament och en härlig familjmedlem kom och så blev det en Aussie. En liten Orca.

Orca är en intensiv hund med enormt stor arbetsmotor och lyser som en stjärna när man arbetar med henne. Hon är en galenpanna…. Det är full rulle hela tiden, fast hon har börjat få en bra av och påknapp. Hon orkar otroligt mycket och lär sig snabbare än jag hinner tänka ut vad jag ska göra härnäst. Hon är otroligt rolig att jobba med och en underbar hund.

Hon är snabb och envis vilket är egenskaper jag uppskattar enormt. Hon har ett jättebra förmålsintresse och enorm kamplust.

Hennes nackdel är att hon är ganska reserverad mot människor hon inte känner, därmed gillar hon inte att hanteras av dom utan tycker att det är ganska läskigt. Men detta tränas mycket och det blir bättre och bättre.

Orca älskar att ligga i mitt knä och bara mysa och hon vill vara med precis överallt där jag är och är en riktig matte vovve. Med Orca vallar jag när de finns tid, men främst sysslar vi med drag och freestyle.