0

Snö=drag

Idag tyckte jag Frida optimisten, att de borde ligga tillräckligt med snö för att vi ska kunna ut och dra. Jag började morgonen med en promenad med dem fyrbenta för att kolla läget på en av rundorna, men den smala grusa vägen vart inte täckt med snö som jag hoppats, visst ligger de men gruset glimtar igenom fotspåren och tassavtrycken. Väl hemma har jag haft lite jobb och ärenden, sen bar de av till Härskogen för att där brukar de ligga mer snö än nere i lerum. 
På med skidorna och koppla på båda hundarna, först gick Orca fram och Luna bak, då dem har ganska nyligen återhämtat deras relation dem emellan så vill jag inte äventyra en snäv sväng eller liknande då de börjar bli så mkt bättre. 

Orca tuffa på och så även Luna, tills vi kom upp mot den smala stigen, gruset stoppade skidorna och jag flög framlänges av kraften från hundarna, haha! Kunde just då inte annat än att skratta gott, Orca titta på mig och såg väldigt frågandes ut, "vad sysslar du med matte?" 

Jag testa ytterligare några meter för är man optimist så är man. Tillslut fick jag ge upp. Av med skidorna för att ta mig ner till sjön, jag vet att dem håller bra, så länge man håller sig till kanterna. Så vi gjorde ett nytt försök, denna gången bytte vi lite, Luna fick gå själv och Orca springa med lös, för att sen göra tvärt om, dem var så duktiga båda två, och mitt i allt när Luna sprang bredvid kom en lös hund, stanna kommando till Luna och sen en glatt ropandes matte på skidorna, och Luna kom som ett skott. Detta är ingen nyhet, men de glädjer alltid matte hjärtat. 

I slutet så fick Luna gå lite vid sidan, ett filmklipp på detta finns på instagram ni kan även följa oss där, Sök Tenghede så hittar ni oss:-)

Tjejerna var duktiga men jag fick liksom inte nog, så efter detta jobba jag en stund sen vart de ut igen, men nu på med tyngd och selar och så sprang jag långt bakom som jag skulle stå på skidor/släde men istället sprang jag, så i full mundering av termobyxor, jacka och kängor sprang jag bakom dem i fem kilometer i terräng med en del snö:) 
Jobbigt var de, men vad gör man inte för att dra lite:-) 
De är ju aningens lättare att ta en joggning tur på gångbanor med löparskor, men de vart helt klart värt de, och Orca imponerar som alltid men även Luna visa vad hon går för, shit vad hon kämpa upp för alla branta backar, annars har hon en tendens att låta Orca ta allt tungt, men jäklar vad de var klös i henne.

Luna!


Orca!

Vi är trötta och nöjda efter dagens aktiviteter, nu hoppas jag innerligt att de kommer mer snö!