0

Untoutchable!

Så nu är flocken samlad igen, Luna är hemma och glädjen går inte att ta fel på. Från min och Lunas sida iallafall. Dock tyckte nog Orca att livet med matte helt för sig själv vart mysigt, men efter en promenad så släppte spänning från henne med, Luna bryr sig dock inte alls.

Älskar mina fyrbenta så otroligt mycket så jag tror att jag ibland blir allt för mammig:/ kärleken gör en blind sägs de, å de stämmer nog i mångt och mycket. 
Att gosa in sig i denna päls och bara ligga tätt tätt intill, ger mig så mycket, att bara ligga och lyssna på hennes andetag! Saknat de vill jag lova!
Luna visar att takterna sitter kvar

Luna är balanserad, lugn och trygg. Hon har skin på näsan men trygg i de och de bär inte iväg åt fel håll. Att hon är jätte rolig att träna är bara ett plus i kanten. Funderade på om hon någonsin hade en trots ålder där hon inte visste varken ut eller in, eller när se känns som allt man lärt sina fyrbenta bara försvinner bort för en period för att sen återkomma. Jag kom fram till att hon har aldrig haft de, hon har från dag ett varit trygg, sansad, lyhörd. Hur lyckligt lottad får man lov att vara att få ta del av detta. 

Båda mina hundar betyder så mycket, men jag har olika relationer med dem. Orca har varit en mycket mer komplicerad hund på många plan, men hon skulle aldrig vika min sida. Hon är mycket mer beroende av mig, och det brister i mig när hon inte är hemma. Inte för att jag inte klarar de utan för att jag vet, hur bra hon än har de när mina föräldrar eller min syster passar henne ligger hon där vid dörren på kvällarna och väntar på om matte kommer snart. Är jag på besök hos min familj, där hon för övrigt känner sig trygg och spenderat mycket tid då jag är och hälsar på, så går jag till dörren är hon snabbt där och tittar på mig, "du ska väl inte lämna mig" 
Medans Luna kan tycka att det är okej att matte åker en sväng för man lämnar inte ett kök som står mitt upp i matlagningen, man kan faktiskt missa något.
Orca idag, Köpenhamn över dagen!

Till något annat, så har jag bestämt mig för att ta med mig Luna på malamute veckan, då de blir Orcas tur att åka på roadtrip för en kennel träff i slutet av februari med specialsök på schemat. Spännande och himla kul ska de bli, ser fram emot dem båda event mkt!

Känner mig trött och nöjd, Luna ligger och värmer mina fötter och Orca ligger i knät, nu har jag ro❤